آغاز به کار

ایجادحساب کاربری

شما می‌توانید به صورت رایگان از زیرساخت پکپی استفاده کنید. کافی است یک اکانت در آن درست کنید و پس از آن، بلافاصله یک سرویس پرداخت را برای خودتان طراحی و تنظیم نمایید.

ثبت نام با آدرس ایمیل

دکمه ثبت نام کاربر جدید را زده و اطلاعات کاربری خود را بر اساس موارد درخواست شده تکمیل و اکانت کاربری خود را ایجاد نمایید. توجه داشته باشید، با یک پست الکترونیکی صحیح ثبت نام کنید زیرا این آدرس بعنوان راه ارتباطی شما با پکپی استفاده خواهد شد و تمامی اطلاع رسانی های مهم درباره وضعیت سرویس ها، پرداخت ها و .... به آدرس اعلام شده ارسال خواهد شد، همچنین به منظور تعامل سریعتر نیازمند شماره همراه شما نیز میباشیم پس شماره ای را وارد نمایید که پاسخگوی آن در مواقع ضروری باشید.
می‌توانید آدرس ایمیل لاگین یا شماره تلفن همراه را، بعدا در بخش پروفایل داشبورد خود ویرایش نمایید.
بعد از تکمیل اطلاعات کاربری دکمه ایجاد حساب کاربری را بزنید بلافاصله لینکی جهت تایید اطلاعات به پست الکترونیکی اعلام شده توسط شما ارسال و بعد از تایید لینک حساب شما ایجاد خواهد شد. میتوانید درصورت نیاز رمز عبور فعلی خود را داخل پنل تغییر دهید.

پک پی

فراموشی رمز عبور

در صورتی که رمز عبور خود را فراموش کرده اید، میتوانید از گزینه "رمز عبور را فراموش کردم" که در پنجره لاگین وجود دارد استفاده کنید. روی این لینک کلیک و آدرس ایمیل خودتان را وارد نمایید. سپس شما یک ایمیل حاوی لینک تایید دریافت خواهید کرد که میتوانید با استفاده از آن پسورد خود را تغییر دهید. اگر یک ایمیل تغییر پسورد دریافت کرده اید ولی اقدامی برای آن نکرده بودید، احتمالا شخص دیگری اشتباها ایمیل شما را برای تغییر پسورد وارد کرده است.

پک پی

میز کار

میز کار صفحه ای است که به صورت پیش فرض در هنگام ورود مشاهده میکنید. این صفحه از طریق منوی خانه که سمت راست پنل مشاهده میشود نیز قابل دسترسی است. خلاصه‌ی برخی گزارشهای تحلیلی و مقایسهای به صورت تعدادی ویجت جذاب، برای دسترسی سریع تر و راحت تر در میزکار شما قرارداده شده است. با توجه به اینکه در این مرحله، هنوز سرویس تاییدشده در پکپی ثبت نکرده اید، برای درک بهتر شما از این ویجتها، داده هایی به صورت نمونه به شما نشان داده میشود که بعد از تایید باکس اعلامی میتوانید آنها را مشاهده کنید. برای آشنایی بیشتر با ویجتهای میزکار به داشبورد مراجعه کنید.

داشبورد

تنظیم سرویس

بعد از انتخاب گزینه سرویس ها از منوی مدیریت، دکمه "سرویس جدید" را پیدا و روی آن کلیک کنید. پس از آن وارد صفحه زیر می‌شوید:

Create service

نام سرویس خود را به فارسی و لاتین وارد نموده و در قسمت توضیح معرفی سرویس، شرح مختصری از موضوع و نوع خدمات سرویس را ذکر نمایید. در قسمت نوع سرویس نیز شما انتخاب می‌کنید که کدام یک از SDK های پکپی را نیاز دارید و در نهایت اطلاعات وارده را ذخیره نمایید. در تب اقلام خرید نیز میتوانید محصولاتی را با توجه به انواع مدلهای فروش که در سرویس خود مد نظر دارید تعریف نمایید. پکپی برای یک سرویس انواع مختلفی از محصولات را در اختیارتان قرار میدهد که میتوانید از آنها بصورت تک یا ترکیبی استفاده نمایید.

Shopping items

در زیر توضیح مختصری در مورد محصولاتی که برای هریک سرویس های خود میتوانید تعریف کنید ارائه شده است:

  • چندبار خرید

یک محصول مصرفی است که مشترک میتواند بارها آنرا بخرد. خرید میزانی از سکه داخل بازیهای موبایلی مثالی از چنین محصولی است. این نوع محصول در درگاه پرداخت بانکی، کیف پول و تلفن ثابت مخابرات ایران در دسترس است.

  • اشتراکی

آبونمانی است که به صورت پیش فرض برای مشترک تمدید میشود. مشترک در صورت عدم تمایل میتواند اشتراک خود را غیر فعال نماید. کسب و کارهای دیجیتالی که مایلند در ازای فعالسازی یک اشتراک دسته ای از قابلیت ها را برای کاربران قابل دسترس نمایند از این نوع محصول استفاده می‌کنند. این نوع محصول در حال حاضر در درگاه پرداخت همراه اول و ایرانسل و صرفاً به صورت اشتراک روزانه قابل استفاده است.

  • مدت دار

این نوع محصولات برای مدت زمان معینی در اختیار مشترک قرار میگیرد و پس از اتمام بازه زمانی، مشترک باید در صورت تمایل مجددن آنرا خریداری نماید. کسب و کارهای دیجیتالی که مایلند در ازای فعالسازی یک اشتراک دسته ای از قابلیت‌ها را برای مدت زمان معینی در اختیار کاربران خود قرار دهند از این نوع محصول استفاده میکنند. این نوع محصول در حال حاضر در درگاه پرداخت مخابرات ایران، بانک و کیف پول در دسترس است.

ممکن است شما مایل باشید یک محصول اشتراکی و مدت دار را همزمان در اختیار داشته باشید تا کاربران همه ی درگاه های پرداخت را پوشش دهید. همچنین ممکن است به خاطر نوع کسب و کاری که دارید، بخشی از فیچرهای خود را به صورت چندبارخرید و بخشی دیگر را به صورت اشتراک/مدت دار به کاربران خود عرضه نمایید. پکپی دست شما را کاملا باز گذاشته است.

تست و اینتیگریشن

بعد از اینکه سرویس و محصولات خود را تعریف کردید، زمان آن میرسد که از تَب "تست سرویس" استفاده کنید. SDK پکپی را در سرویس خود قرار دهید و هرجا که کاربر می‌خواهد پرداختی انجام دهد، متدهای آن را فراخوانی کنید. همه‌ی اطلاعاتی که لازم دارید تا بتوانید سرویس خود را تست نمایید، از جمله SDK و مستند راهنمای آن، در این تَب قرار دارد. اگر برای اینتیگریشن سرویس خود با پکپی مشکلی داشتید می‌توانید با آدرس ایمیلی که در این صفحه به شما معرفی شده است با ما در ارتباط باشید.

تست وب سرویس

پس از اینکه SDK را در سرویس خود جا دادید، می‌توانید نتیجه تراکنش‌های تستی که با آن انجام میدهید را در لینک پایین سمت راست صفحه مشاهده و از درستی عملکرد مطمئن شوید.